5 Marknadsföring och SEO tips för företagare

seo, marknadsföring
1. Ta reda på de populära sökorden

Relevanta, färska, neutrala sökord. Vad är det som är inne just nu? Vad söker folk efter just nu? Om du vill sälja till exempel reklam för företag, då har du har en mängd med olika redskap att ta reda på den bästa sökoptimeringen! Verktyg så som Google trends eller en enkel marknadsanalys varu sig offline online tar dig långt! Kanske behöver du uppdatera din målgrupp utifrån hur marknaden utvecklas? Kanske söker folk inte efter reklam för företag utan reklambilder under en viss period under året! Då får man helt enkelt organiskt anpassa hur marknaden utvecklas!

2. Ha över 300 ord på hemsidan

När du har fått reda på de färska orden med din målgrupp i åtanke, och har gjort din marknadsanalys blir det dags att applicera detta i din hemsida. Var försiktig dock då överdriva med sökorden kan leda till att Google bortprioriterar din sida. Man brukar säga att minst 300 ord med en strategisk tillämpning av de populära sökorden, inte bara förbättrar din sida utan eskalerar trafiken. Tillsammans med analys och utvärdering på hur den senaste månaden gått kan du garanterat få maximalt med trafik till din hemsida. Om du tillägger CRO ser du garanterat försäljningen öka.

3. Skriv till kunden först

Tillämpa de nyckelorden organiskt under tiden du skriver, det ska kännas som att du talar till en kund. Du som företagare måste känna till att en läsare bestämmer sig inom 8 sek om den vill stanna eller lämna hemsidan. Så de första orden är något utav de viktigaste på hela hemsidan för första steget till att överväga ett köp.

4. Teknisk SEO (Metadata)

Tillägg information och beskrivning genom HTML kod på din hemsida, eller via en plugin på wordpress. Detta ger en inblick för kunden som är intresserad av varan eller tjänsten och ger dig din chans att försöka påverka beslutet att överväga till ett besök.

5. Anpassad hemsida för smartphone

Det finns en stor procent som byter till konkurrentens produkter när kunden krigar med hemsidan som denne har fångats utav. Vem vill förlora en kund över en sådan liten detalj? När de bestämt sig att besöka sidan och till och med övervägt beställa eller boka kan en upplevelse skrämma iväg den potentiella kunden. Det är en sådan liten skillnad som gör din besökare till en lojal kund med mängder av andra avgörande faktorer som man kanske inte känner till.

Slipp krångla, Webtal kan hjälpa ert företag att driva in kunder och göra dem lojala. Spana in våra tjänster: Tjänster – Webtal solutions Eller ta reda på hur varför vi är rätt byrå för er. Om oss – Webtal solutions

Missa inget viktigt, prenumerera på vår nyhetsbrev.

Dela