5 sätt att förbättra din Marknadsföring på sociala medier.

pexels cottonbro 5082579

Men inte för frekvent, hitta en balans. Se det som en strategisk marknadsföring där du planerar när din målgrupp är vaken och påverkbar. För ofta kan alltför frekvent uppladdning på social medier anses irriterande. Dock när man laddar upp för sällan kan det få en att smälta in i mängden. Det gäller att hitta en balans.

2. Använd bilder

Oavsett om det är via Instagram marknadsföring eller Facebook så måste du fånga och skapa intryck med en bild i minnet på läsaren. Denne kan då ta upp all information den nyss läst med en bild och lämna som en förhoppningsvis ändrad person, allt beroende på vad som sagts och visats.

3. Var lärorik

Visa auktoritet, håll läsarna uppdaterade för industriella nyheter. Speciellt inom B2B marknadsföring så bör du visa en auktoritet och försöka satsa på ”infographics” där du lär ut och hjälper. Detta gör att du skapar en gemenskap med dina kunder, innan du anar det så växer ni starkare tillsammans och öppnar fler dörrar för samarbeten och möjligheter.

4.Identifiera din målgrupp

Är det studenter eller är det knegare? Vad är populärt för dem? För vem kan du förbättra eller bidra till livsstilen med din produkt eller tjänst? Hur kan du tala till en grupp genom din produkt, vad är deras värderingar? Det är bara att sätta igång empati-maskinen och försöka ta reda på hur dina kunder lever! När de är som tillgängligast och hur de är som mest nåbara? Glöm inte att ålder spelar stor roll var målgruppen är som mest nåbar!

5. Ge en upplevelse

Oavsett humor, bra deal eller ett seriöst snack om samhället bör du ge läsaren en tankeställare som dras med bortom skärmen. Du vill alltså att ditt företag ska förknippas med en personlig upplevelse som kan hjälpa ditt varumärke stärkas och tas till hjärtat. Mer än bara en kund, utan en lojal kund. Tillsammans med Webtal kan ni kreativt förmedla ert företags vision.

 

Spana in våra Tjänster för en skräddarsydd lösning för er Verksamhet!

 

Dela